neděle 5. prosince 2010

Nová trať

V adresáři C:\PF\Steam\steamapps\common\railworks\DEM\SRTM připravíme HGT soubory pro zamýšlenou oblast.
Názvy jsou například N50E015.hgt pro čtverec 50-51,15-16 atd.

RailWorks2 Menu
Otevřít Tools&Docs/SourceFolder a založit:
C:\PF\Steam\steamapps\common\railworks\Source\Leonell\Frydlantsko\TemplateRoutes

Vytvořit zde obrázek 1024x512 typu BMP s názvem trat-logo.bmp

Spustit toace.exe (C:\PF\RailSimulator), ověřit typ RS, RGBA 32bit V2 only, vybrat uložený BMP soubor a uložit do ACE pomocí tlačítka SAVE.

Otevřít Tools&Docs/AssetEditor
Najít (vlevo) založený TemplateRoutes a na něm New Blueprint, typ Route Blueprint, OK

Display name = Frydlantsko

Origin Longitude = 15.254046
Origin Latitude = 50.958856
Uvedené souřadnice odpovídají startu tratě, zde nádražní budova Jindřichovice pod Smrkem a zjistíme je pomocí GoogleEarth.

Spring Sky Blueprint, Summer Sky Blueprint, Autumn Sky Blueprint, Winter Sky Blueprint:
Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml

Texture ID: TemplateRoutes\trat-logo.ace

Weather Blueprint Fields:
Kuju, RailSimulatorCore, Weather\Default.xml

Terrain Blueprint Fields:
Kuju, RailSimulator, Environment\Terrain\Texturing.xml

Save
Export

Start RailWorks2
Editor, NewRoute, template Frydlantsko, CreateRoute, Frydlantsko, Create

Nyní vidíme prázdnou plochu a jsme přesně na místě Jindřichovického nádraží.

Zmáčkneme T (Terrain) pro vygenerování terénu, objeví se zvlněný terén.

Musíme vytáhnout indikátor mise na povrch, protože je "pod zemí", ověříme jeho pozici zda se posunem nezměnily souřadnice, případně nastavíme na původní.

Provedeme kontrolu nadmořské výšky pomocí výběru PaintingTools, myš dole ukazuje nadmořskou výšku necelých 393m, skutečná výška má být 391m, v normě (tady hraje roli kde přesně je měřena výška železniční stanice, jak přesné je HGT, ...).

Přidáme pomocí Object Set Filter do tratě podporu pro přídavné knihovny:
CZ_objects, CZ_Addon (česká trať, návěsti)
Josef72, Addon (budovy Buštěhradské dráhy)
RSDL, Foliage1 (vegetace)

Umístíme nádražní budovu na její místo (souřadnice jsou vidět nahoře) a natočíme dle reality (směr 165st). Vhodným typem bude budova Buštěhradské dráhy typ 4A.