V adresáři C:\PF\Steam\steamapps\common\railworks\DEM\SRTM připravíme HGT soubory pro zamýšlenou oblast.
Názvy jsou například N50E015.hgt pro čtverec 50-51,15-16 atd.
RailWorks2 Menu
Otevřít Tools&Docs/SourceFolder a založit:
C:\PF\Steam\steamapps\common\railworks\Source\Leonell\Frydlantsko\TemplateRoutes
Vytvořit zde obrázek 1024x512 typu BMP s názvem trat-logo.bmp
Spustit toace.exe (C:\PF\RailSimulator), ověřit typ RS, RGBA 32bit V2 only, vybrat uložený BMP soubor a uložit do ACE pomocí tlačítka SAVE.
Otevřít Tools&Docs/AssetEditor
Najít (vlevo) založený TemplateRoutes a na něm New Blueprint, typ Route Blueprint, OK
Display name = Frydlantsko
Origin Longitude = 15.254046
Origin Latitude = 50.958856
Uvedené souřadnice odpovídají startu tratě, zde nádražní budova Jindřichovice pod Smrkem a zjistíme je pomocí GoogleEarth.
Spring Sky Blueprint, Summer Sky Blueprint, Autumn Sky Blueprint, Winter Sky Blueprint:
Kuju, RailSimulatorCore, TimeOfDay\Default.xml
Texture ID: TemplateRoutes\trat-logo.ace
Weather Blueprint Fields:
Kuju, RailSimulatorCore, Weather\Default.xml
Terrain Blueprint Fields:
Kuju, RailSimulator, Environment\Terrain\Texturing.xml
Save
Export
Start RailWorks2
Editor, NewRoute, template Frydlantsko, CreateRoute, Frydlantsko, Create
Nyní vidíme prázdnou plochu a jsme přesně na místě Jindřichovického nádraží.
Zmáčkneme T (Terrain) pro vygenerování terénu, objeví se zvlněný terén.
Musíme vytáhnout indikátor mise na povrch, protože je "pod zemí", ověříme jeho pozici zda se posunem nezměnily souřadnice, případně nastavíme na původní.
Provedeme kontrolu nadmořské výšky pomocí výběru PaintingTools, myš dole ukazuje nadmořskou výšku necelých 393m, skutečná výška má být 391m, v normě (tady hraje roli kde přesně je měřena výška železniční stanice, jak přesné je HGT, ...).
Přidáme pomocí Object Set Filter do tratě podporu pro přídavné knihovny:
CZ_objects, CZ_Addon (česká trať, návěsti)
Josef72, Addon (budovy Buštěhradské dráhy)
RSDL, Foliage1 (vegetace)
Umístíme nádražní budovu na její místo (souřadnice jsou vidět nahoře) a natočíme dle reality (směr 165st). Vhodným typem bude budova Buštěhradské dráhy typ 4A.